R O M Â N I A
JUDEŢUL DOLJ
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CRAIOVA
Nr. 222272 din

CERTIFICAT DE URBANISM
Nr. 1518 din 21.07.2025

În scopul: construire cladire P, alimentatie publica - restaurant Fast Food & Drive-Through, terasa, parcare, alei carosabile, spatii verzi, amplasare semnalistica luminoasa, organizarea lucrarilor de executie

Ca urmare a Cererii adresate de (1) CASA NOASTRA SRL REPREZENTATA PRIN COJOCARU ROBERT CATALIN
cu domiciliul (2) în judeţul , , satul , sectorul , cod poştal , , nr. , bl.  , sc. , et. , ap. , telefon/fax , e-mail înregistrată la nr. 222272  din  09/07/2025
pentru imobilul teren si/sau constructii situat în judeţul Dolj , Municipiul Craiova, satul - sector - cod poştal -, Bulevardul Dacia, nr. 155, bl. -, sc. -, et. -, ap.-, sau identificat prin (3)
plan de situaţie, număr cadastral:259130
în temeiul reglementărilor Documentaţiei de urbanism nr.- faza PUZ , aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean/Local Craiova
nr. 699/2022
în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicata, cu modificările si completările ulterioare,

SE CERTIFICĂ:


1. REGIMUL JURIDIC
Imobil constructie si teren intravilan proprietate privată a numitei CASA NOASTRA S.R.L conform extras C.F nr.259130/08.07.2025.

2. REGIMUL ECONOMIC
Folosinta actuală a terenului - curţi construcţii Destinaţia după PUZ -zona mixta:comert, servicii si birouri si zona locuinte colective, servicii, birouri-din care comert, servicii si zona protectie cale ferata Suprafata totala a terenului - 2680 mp
FP-39-04, ver05

3. REGIMUL TEHNIC
Conform PUZ aprobat cu HCL nr 699/2022, terenul este situat în-UTR 1 ZM-zona mixta:comert, servicii si birouri si zona locuinte colective, servicii, birouri si zona protectie cale ferata cu indicii de construibilitate pentru comert, servicii si birouri POTmax=60%, CUTmax=3, regim inaltime max. 2S+P+4, Rhmax=30m si pentru locuinte colective, servicii,birouri si comert, POTmax=35%, CUTmax=3,00, regim inaltime max. 2S+P+9, Rhmax=40 m. Functiuni complementare sunt: locuinte colective, birouri si servicii; spatii comerciale: supermarket-uri: spatii verzi, locuri de joaca accese pietonale, carosabile, parcaje, garaje; retele tehnico-edilitare si c-tii aferente. Utiliz. prop. sunt: activitati complementare de sustinere a funct. principale a zonei;-functiuni mixte-comert, locuinte colective, servicii si birouri. Utilizari permise cu conditii:-- la amplasarea noilor unităti, se va tine cont de respectarea normelor de mediu, necesarul de utilităti tehnico-edilitare, de locurile de parcare necesare. - la realizarea de constructii provizorii se va respecta Legea nr. 50/1991 actualizată si orice interventie necesită documentatii specifice aprobate de organele competente in conformitate cu prevederile Legii nr. 265/2006 si cu normele de protectie stabilite pe plan local si a regulamentelor locale de urbanis potrivit HCL 846/2013 si HCL 489/2021 - respectarea normelor de mediu/utitilit. teh-edilitare, locuri de parcare. Constructiile vor respecta Legea nr. 50/1991 actualizata si orice interventie conform prevederilor Legii nr. 265/2006 si cu normele de protectie stabilite pe plan local si a regulamentelor locale de urbanism potrivit H.C.L. nr. 489/2021 protectie cale ferata, cu aliniament la Nord 11,50 ml pt imprejmuire si 14,00 ml pt constructii de la Nord respectiv de 13,50 ml la Sud pt imprejmuire si 17,50 ml pt c-tii din axul b-ului Dacia. Imobil fara acces direct la Bulevardul Dacia, accesul se realizeaza pe aleea de acces la blocurile de locuinte colective Bl.25 si Bl.26 . Se propune construire cladire P, alimentatie publica - restaurant Fast Food & Drive-Through, terasa, parcare, alei carosabile, spatii verzi, amplasare semnalistica luminoasa, organizarea lucrarilor de executie cu POTpropus=14,9% si CUTpropus=0,119 Terenul este construibil dupa reglementarea accesului intrucat acesta este ocupat de constructia C1 inscrisa in CF 256936-C1 si cu respectarea urmatoarelor conditii : Plan de situatie pe suport topo vizat de O.C.P.I. cu situaţia existenta şi propusă, constructiile invecinate, regimul lor de inaltime si distantele de la acestea pană la limita de proprietate; se vor respecta prevederile Codului Civil privind servitutea de vedere și picatura la streasina; Scurgerea apelor pluviale se vor realiza în incinta proprietatii; Se va respecta limita de proprietate si retragerile de minim 4,50 ml pentru construire si imprejmuire din axul aleii pentru dimensionarea acesteia conf. R.G.U., Anexa 4, aprobat cu H.G. 525/1996. Stationarea mijloacelor auto nu va afecta circulatia auto si pietonala din zona; Se va respecta Codul Civil privind limita de proprietate.Locuri de parcare în incintă, potrivit prevederilor RLU aprobat cu HCL 489/ 2021 si respectarea NP 24/2022 normativ pentru proiectarea și execuția parcajelor pentru autoturisme; Se vor amenaja sp verzi si plantate in conformitate cu prev RGU nr 525/1996 atat la nivelul solului cat si pe verticala (pe inaltimea cladirii exemplu jardiniere, ornamente fatada); Se va respecta HCL 41/2021 privind aprobarea Planului de Acțiune pentru Craiova Oraș Verde; Firmele se vor amplasa cu litere volumetrice direct pe fatada, neluminoase sau iluminate indirect sau sub forma de placute gravate si vor face referire doar la societatea si activitatea ce se desfasoara în interiorul imobilului si nu vor avea semnale sonore si lumini intermitente.Plan detaliu de prindere-sectiune intocmit de specialisti conform legii, dimensiunile si obiectul reclamelor, pozitia acestora pe suprafatele propuse. In memoriu tehnic se vor preciza dimensiunile reclamelor, toate feţe (dacă este cazul), obiectul reclamelor si pozitia acestora pe fatada. Se vor respecta condiţiile referitoare la amplasarea firmelor luminoase sau fără lumina proprie conform Regulamentului Local privind amplasarea şi autorizarea mijloacelor de publicitate al Municipiului Craiova aprobat cu H.C.L. nr. 845/2013, completat cu H.C.L. nr. 305/2015 si modificat cu H.C.L. nr. 517/2017. Se va respecta R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr. 505/2011- privind fatadele si cromatica cladirilor, modificat prin H.C.L. nr. 304/2015 si H.C.L. nr. 231/2021. Se va respecta normativul privind adaptarea clădirilor civile şi spaţiul urban la nevoile individuale ale persoanelor cu handicap, indicativ NP 051-2012-Revizuire NP 051-2000. Verificarea proiectului pentru cerintele: B1, Cc, D, E, si F. Se va respecta N.P. nr.118/1999 de siguranță la foc a construcțiilor. Acordul autentificat al prop afectati de construire la o dist mai mică de 60 cm, conf C.C., inclusiv pt finisaje exterioare. Prezentati: Titlu de proprietate în copie conform cu originalul, Incheiere de intabulare, Extras de carte funciara, Certificat de nomenclatura stradala; Expertiza tehnica, Referatele de verificare a proiectului la exigentele stabilite de proiectant, intocmite de specialisti atestati; Se vor respecta dispozitiile art. 14,15 si 17 din Legea nr. 372/2005 modificata. Se va amenaja platforma gospodareasca pentru gunoi menajer si selectiv exclusiv in incinta proprietatii. Solutiile de brans si racorduri vor fi insusite de detin de retele. Se poate construi numai cu avizul favorabil al deţinătorilor de utilităţi din zonă şi cu respectarea condiţiilor precizate în acestea. Bransamentele/racordurile la utilitati vor face obiectul altor documentatii.Situatia existenta si propunerea cu simulare foto. Se va avea in vedere realizarea unui iluminat ornamental arhitectural prin folosirea unor benzi led, lumina calda care sa puna in evidenta principalele elemente arhitecturale ale cladirii.
Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat în scopul declarat(4) pentru
construire cladire P, alimentatie publica - restaurant Fast Food & Drive-Through, terasa, parcare, alei carosabile, spatii verzi, amplasare semnalistica luminoasa, organizarea lucrarilor de executie
4) Scopul emiterii certificatului de urbanism conform precizării solicitantului, formulată în cerere.

Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare
şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii

4.OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM:

În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:

Agentia pentru Protecția Mediului Dolj. Adresa: str. Petru Rares, nr.1

În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorialã de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea / neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului.

În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea Certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente.

În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice.

În aceste condiţii:

După primirea prezentului Certificat de urbanism, Titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. În urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului.
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii.
În situaţia în care, după emiterea Certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente.

ÎNTOCMIT
Iulia Matei


5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFINŢARE va fi însoţită de următoarele documente:
a) certificatul de urbanism b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
c) documentaţia tehnică - D.T., după caz:

[ x ] D.T.A.C.[ x ] D.T.O.E.

d) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism:
d.1. avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:

Alte avize/acorduri:
[ x ] alimentare cu apă- Compania de Apa Oltenia[ x ] gaze naturale- ENGIE - Distrigaz Sud Retele
[ x ] canalizare- Compania de Apa Oltenia[ x ] telefonizare- Orange Romania Cominications SA
[ x ] alimentare cu energie electrica- CEZ - Distributie Energie Oltenia[ x ] salubritate- SC Iridex Group Salubritate SRL
[ x ] alimentare cu energie termica - SC Termo Urban Craiova SRL
[ x ] Politia Rutiera
d. 2.avize şi acorduri privind:

[ x ] sanatatea populatiei

d.3.avizele/acordurile specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
Aviz CFR SA Regionala CF Craiova Avizul Comisiei de Sistematizare din cadrul Primariei Municipiului Craiova.
d.4.Studii de specialitate:
Studiu geotehnic; Studiu de circulatie în incinta și în zona; Studiu privind fezabilitatea din p.d.v. tehnic, economic si al mediului inconjurator a utilizarii sistemelor alternative de inalta eficienta conf. Legii nr. 372/2005 modificata. Expertiza tehnica.
e) actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
f) dovada privind achitarea taxelor legale.
Documente de plată ale urmatoarelor taxe (copie):
taxa de autorizare formular

Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.
PRIMAR,


SECRETAR GENERAL,
Nicoleta Miulescu


ARHITECT ŞEF,
Monica Marin


Achitat taxa de 38,00 lei, conform chitanţei nr din
Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului DIRECT la data de
ŞEF SERVICIUL URBANISM ŞI NOMENCLATURA URBANĂ
Ștefan Florescu
ÎNTOCMIT
Iulia Matei

În conformitate cu prevederile legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare

se prelungeşte valabilitatea
Certificatului de urbanism

de la data de până la data de

După această dată, o nouă prelungire a valabilitaţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
PRIMAR,


SECRETAR GENERAL,

ARHITECT ŞEF,


Data prelungirii valabilităţii .

Achitat taxa de lei, conform chitanţei nr. din
Transmis solicitantului la data de