CERTIFICAT DE URBANISM Nr. 1372 din 03.07.2025
În scopul: alipire teren
Ca urmare a Cererii adresate de (1) *************
cu domiciliul (2) în judeţul , , satul , sectorul , cod poştal , , nr. , bl.  , sc. , et. , ap. , telefon/fax , e-mail înregistrată la nr. 197467  din  17/06/2025
pentru imobilul teren si/sau constructii situat în judeţul Dolj , Municipiul Craiova, satul - sector - cod poştal -, Strada Tismana, nr. 57F si 57G, bl. -, sc. -, et. -, ap.-, sau identificat prin (3) plan de situaţie, număr cadastral:218899,217915
în temeiul reglementărilor Documentaţiei de urbanism nr.- faza PUZ , aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean/Local Craiova
nr. 311/2007
în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicata, cu modificările si completările ulterioare,
1. REGIMUL JURIDIC Terenuri intravilane proprietate privată a numitilor Bitica Tudor si Bitica Ioana conform extras CF nr 218899/17.06.2025 si extras CF nr 217915/17.06.2025
2. REGIMUL ECONOMIC Folosinta actuală a terenului - teren arabil
Destinaţia după PUZ -zona locuinte individuale afectat partial de strada si aliniament de construibilitate
Suprafata totala a terenului -918 mp din acte si masuratori
FP-39-04, ver05 |
3. REGIMUL TEHNIC Conf. P.U.Z Raului-Lunca Jiului aprobat cu H.C.L nr. 311/2007, U.T.R - Z5 L, imobilul este situat in zona de locuinţe individuale, cu regim maxim de înălţime P+2, P.O.Tmax.= 35%, C.U.Tmax. = 1,05 si partial afectat de strada propusa prin P.U.Z. si de aliniament de construibilitate - cu retragerile de min. 4,50 ml pentru imprejmuire si de min. 7,50 ml pentru constructii din axul strazii propuse prin P.U.Z. - profil 6.Imobil fara acces direct la una din strazile cuprinse in Nomenclatorul Strazilor din Municipiul Craiova .
Se propune -alipire teren cu S=918 mp din acte si masuratori dupa cum urmeaza :Terenul cu numar cadastral 218899 cu S=118 mp din acte si masuratori si terenul cu numar cadastral 217915 cu S=800 mp
Terenul rezultat in urma alipirii cu Stotal = 918 mp se poate alipi si este construibil dupa reglementarea juridica a accesului direct sau prin servitute de trecere pana la un drum public , respectand reglementarile urbanistice aprobate in zona -destinatia:zona de locuinţe, cu regim maxim de înălţime P+2, P.O.Tmax.= 35%, C.U.Tmax. = 1,05
Conditii: Plan de situatie pe suport topo vizat de O.C.P.I. cu situaţia existenta şi propusă, cu transpunerea reglementărilor de construibilitate (afectat de strada propusa prin P.U.Z) ,completat cu constructiile invecinate, regimul lor de inaltime si distantele de la acestea pană la limita de proprietate; Constructia se va amplasa in zona neafectata de strada si se vor respecta retragerile pentru constructii de min. 4,50 ml pentru imprejmuire si de min. 7,50 ml pentru constructii din axul strazii propuse prin P.U.Z. - profil 6, si respectiv de minim 4,50 ml pentru construire si imprejmuire din axul aleii de acces dupa reglementarea juridica Se vor respecta prevederile Codului Civil priv limita de proprietate; Scurgerea apelor pluviale se va face in incinta proprietatii;Acordul auterntificat al vecinilor daca se construieste la o distanta mai mica de 60 cm fata de limita de proprietate; Scurgerea apelor pluviale se va face in incinta proprietatii; Se vor asigura locuri de parcare în incintă, conf. R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr.489/2021 si respectarea NP 24/1997 normativ pentru proiectarea si execuţia parcajelor pentru autoturisme; Se vor amenaja spaţii verzi si plantate in conformitate cu prevederile R.G.U. nr.525/1996-spații plantate atât la nivelul solului cât și pe verticala - pe înălțimea clădirii, exemplu jardiniere, ornamente fatada; Se poate construi numai cu avizul favorabil al detinatorilor de utilitati din zona, cu respectarea conditiilor si retragerilor precizate prin acestea; Se vor respecta prevederile R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr.505/2011 modificat prin H.C.L. nr.304/2015 si H.C.L. nr.231/2021. Se va respecta Legea nr.114/1996 a locuintei. Titlul de proprietate; Incheiere de intabulare; Extras C.F. actualizat la zi; C.N.S dupaa alipire; Referat de verificare a proiectului la exigentele stabilite de proiectant, intocmite de specialisti autorizati.Se vor respecta dispozitiile art. 14, 15 si 17 din Legea nr. 372/2005 modificata.Se va respecta O.M.S. nr.119/2014, art.3, alin.2 în situaţia în care proiectul de amplasare a clădirilor evidenţiază că distanţa dintre clădirile învecinate este mai mică sau cel puţin egală cu înălţimea clădirii celei mai înalte, se va întocmi studiu de însorire (ampl. clădirilor destinate locuinţelor trebuie să asigure însorirea acestora pe o durată minimă de 1 1/2 ore la solstiţiu de iarnă a încăperilor din clădirea cea mai înaltă).Primaria Municipiului Craiova nu va emite acte in vederea inscrierii in C.F. a construcţiilor realizate fără A.C. sau cu nerespectarea acesteia, daca nu se respecta reglementările urbanistice aferente imobilului.De asemenea, mentionam ca potrivit Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificarile si completarile ulterioare, art. 56'1 " nu pot fi initiate si aprobate documentatii de urbanism care au ca scop intrarea in legalitate a unor construcţii edificate fără autorizatie de construire sau care nu respectă prevederile autorizaţiei de construire" Simulare foto. Solicitarea se va face de catre ambii propietari.Reglementarea juridica a accesului direct sau prin servitute de trecere pana la un drum public. Simulare foto.
Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat în scopul declarat(4) pentru alipire teren
4) Scopul emiterii certificatului de urbanism conform precizării solicitantului, formulată în cerere.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii |
4.OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM: În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
Agentia pentru Protecția Mediului Dolj. Adresa: str. Petru Rares, nr.1
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorialã de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea / neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului. În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea Certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente. În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice. În aceste condiţii:
După primirea prezentului Certificat de urbanism, Titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. În urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului. |
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii. |
În situaţia în care, după emiterea Certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente. |
5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFINŢARE va fi însoţită de următoarele documente: a) certificatul de urbanism b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
c) documentaţia tehnică - D.T., după caz:
d) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism: d.1. avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
 |  | Alte avize/acorduri: |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
d. 2.avize şi acorduri privind:
|
În conformitate cu prevederile legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare
se prelungeşte valabilitatea
Certificatului de urbanism
de la data de până la data de |
După această dată, o nouă prelungire a valabilitaţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
PRIMAR,
|
| SECRETAR GENERAL,
|
 |
|  |
 |  | ARHITECT ŞEF,
|
Data prelungirii valabilităţii .
Achitat taxa de lei, conform chitanţei nr. din
Transmis solicitantului la data de |