R O M Â N I A
JUDEŢUL DOLJ
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI CRAIOVA
Nr. 115750 din
|  |
|
 |
CERTIFICAT DE URBANISM Nr. 876 din 29.04.2025
În scopul: informare urbanistica
Ca urmare a Cererii adresate de (1) *************
cu domiciliul (2) în judeţul , , satul , sectorul , cod poştal , , nr. , bl.  , sc. , et. , ap. , telefon/fax , e-mail înregistrată la nr. 115750  din  07/04/2025
pentru imobilul teren si/sau constructii situat în judeţul Dolj , Municipiul Craiova, satul - sector - cod poştal -, Strada Stefan Cel Mare, nr. 3A, bl. -, sc. -, et. -, ap.-, sau identificat prin (3) plan de situaţie, număr cadastral:216947
în temeiul reglementărilor Documentaţiei de urbanism nr.- faza PUZ , aprobată prin Hotărârea Consiliului Judeţean/Local Craiova
nr. 160/2008
în conformitate cu prevederile Legii nr. 50/1991, privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicata, cu modificările si completările ulterioare,
1. REGIMUL JURIDIC Teren intravilan proprietate privată aflat în zona protejata perimetru "Centru Istoric al municipiului Craiova" - zona de protectie monumente istorice poz. 100, cod DJ-II-a-A-08068 din Ordinul Ministerului Culturii si Patrimoniului National nr. 2828/2015. Se noteaza: promisiunea de vanzare dintre promitenti vanzatori Mirica Ioana Mariana, Mirica Mathieu Basile Marin, Munteanu Maria Elena si promitentul cumparator CASA NOASTRA SRL, antecontract valabil pana la data de 24.07.2006; se noteaza interdictiile de instrainare, grevare, demolare, dezmembrare, inchiriere si se intabuleaza drept de ipoteca+celelalte obligatii de plata aferente creditului, in fav. Banca de Export-Import a Romaniei Eximbank S.R.L. si EXIM BANCA ROMANEASCA SA conf. CF 216947/04.04.2025.
2. REGIMUL ECONOMIC Folosinta actuală a terenului - curţi construcţii
Destinaţia după P.U.Z. - zona centrala si istorica de birouri
Suprafata terenului - 2550,00 mp din acte si 2579,00 mp din masuratori
FP-39-04, ver05 |
3. REGIMUL TEHNIC Conform P.U.Z. aprobat cu H.C.L. nr. 160/2008 amplasamentul este situat in zona centrala si istorica de birouri-cu regim maxim de inaltime 5S+P+27 si partial P+2 la str. Paltinis, P.O.T. max. = 40%, C.U.T. max. = 10,5 suprateran si 15,50 inclusiv subsoluri dar C.U.T-ul max. nu va depasi C.U.T. max. = 4, potrivit Legii nr. 350/2001.
Retragerea pentru construire este de min. 5,00 ml de la aliniamentul strazilor Stefan cel Mare si Principatele Unite, 6,00 ml de la limita laterala de proprietate dinspre Est si 7,00 ml de la aliniamentul strazii Paltinis. Regimul de inaltime catre str. Paltinis se limiteaza la P+2 pe cel putin 20 m din adancimea edificabilului - conform aviz M.D.L.P.L. iar locurile de parcare se vor asigura conform R.G.U. pentru cladiri adminstrative la cele 5 subsoluri propuse. In calcul s-au luat si 20% supliment conf. R.G.U., pentru vizitatori.
Accesul auto in parcarea subterana va fi asigurat din str. Stefan Cel Mare.
Restrictii: nu se vor autoriza construirea de chioscuri sau constructii cu caracter provizoriu care sa altereze calitatea zonei.
Se propune informare urbanistica pentru S. = 2550,00 mp din acte si 2579,00 mp din masuratori, nr. cadastral 216947.
Terenul este construibil în următoarele conditii: Destinatia: cladire birouri 5S+P+27 si partial P+2 la str. Paltinis, P.O.T. max. = 40% fara depasire C.U.T. max. = 4 si cu retragerea pentru construire de min. 5,00 ml de la aliniamentul strazilor Stefan cel Mare si Principatele Unite, 6,00 ml de la limita laterala de proprietate dinspre Est si 7,00 ml de la aliniamentul strazii Paltinis.
Regimul de inaltime catre str. Paltinis se limiteaza la P+2 pe cel putin 20 m din adancimea edificabilului - conform aviz M.D.L.P.L.
Locurile de parcare/garare se vor asigura in incinta proprietatii pentru cladiri adminstrative la cele 5 subsoluri propuse. In calcul s-au luat si 20% supliment conf. R.G.U., pentru vizitatori in corelare cu R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr. 489/2021.
Accesul auto in parcarea subterana va fi asigurat din str. Stefan Cel Mare.
Scurgerea apelor pluviale se vor face in incinta proprietatii. Se vor amenaja spatii verzi si plantate in conformitate cu prevederile R.G.U. Se vor amenaja spatii verzi si plantate in conf. R.G.U. - spatii plantate atat la nivelul solului cat si pe verticala (pe inaltimea cladirii, exemplu jardiniere).
Se vor respecta prevederile R.L.U. aprobat cu H.C.L. nr. 415/2014 privind modul de conformare arhitecturala a fatadelor, cladirilor din zona centrala a municipiului Craiova; Construirea la o distanta mai mica de 60 cm fata de limita de proprietate, implica acordul autentificat al proprietarilor implicati in aceasta conditie inclusiv pentru realizarea finisajelor exterioare. Bransamentele/racordurile la utilitati se vor realiza conform art. 11, alin.7) litera e, din Legea nr. 50/1991, modificata in baza acordului/ autorizatiei administratorului drumului. Se vor respecta dispozitiile art. 14,15 si 17 din Legea nr. 372/2005 modificata. Se va amenaja platforma gospodareasca pentru gunoi menajer si selectiv exclusiv in incinta proprietatii.
Simulare foto. Se poate construi numai în baza avizelor favorabile al detinătorilor de utilităti din zonă si cu respectarea conditiilor din acestea inclusiv acordul Aviz Directiei Judeteane pentru Cultura Dolj precum si cu acordul - Banca de Export Import a Romaniei Eximbank S.R.L. si EXIM BANCA ROMANEASCA SA.
Prezentul certificat de urbanism poate fi utilizat în scopul declarat(4) pentru informare urbanistica
4) Scopul emiterii certificatului de urbanism conform precizării solicitantului, formulată în cerere.
Certificatul de urbanism nu ţine loc de autorizaţie de construire/desfiinţare şi nu conferă dreptul de a executa lucrări de construcţii |
4.OBLIGAŢII ALE TITULARULUI CERTIFICATULUI DE URBANISM: În scopul elaborării documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii - de construire/de desfiinţare - solicitantul se va adresa autorităţii competente pentru protecţia mediului:
Agentia pentru Protecția Mediului Dolj. Adresa: str. Petru Rares, nr.1
În aplicarea Directivei Consiliului 85/337/CEE (Directiva EIA) privind evaluarea efectelor anumitor proiecte publice şi private asupra mediului, modificată prin Directiva Consiliului 97/11/CE şi prin Directiva Consiliului şi Parlamentului European 2003/35/CE privind participarea publicului la elaborarea anumitor planuri şi programe în legătură cu mediul şi modificarea, cu privire la participarea publicului şi accesul la justiţie, a Directivei 85/337/CEE şi a Directivei 96/61/CE, prin certificatul de urbanism se comunică solicitantului obligaţia de a contacta autoritatea teritorialã de mediu pentru ca aceasta să analizeze şi să decidă, după caz, încadrarea / neîncadrarea proiectului investiţiei publice/private în lista proiectelor supuse evaluării impactului asupra mediului. În aplicarea prevederilor Directivei Consiliului 85/337/CEE, procedura de emitere a acordului de mediu se desfăşoară după emiterea Certificatului de urbanism, anterior depunerii documentaţiei pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii la autoritatea administraţiei publice competente. În vederea satisfacerii cerinţelor cu privire la procedura de emitere a acordului de mediu autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte mecanismul asigurării consultării publice, centralizării opţiunilor publicului şi formulării unui punct de vedere oficial cu privire la realizarea investiţiei în acord cu rezultatele consultării publice. În aceste condiţii:
După primirea prezentului Certificat de urbanism, Titularul are obligaţia de a se prezenta la autoritatea competentă pentru protecţia mediului în vederea evaluării iniţiale a investiţiei şi stabilirii necesităţii evaluării efectelor acesteia asupra mediului. În urma evaluării iniţiale a investiţiei se va emite actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului. |
În situaţia în care autoritatea competentă pentru protecţia mediului stabileşte necesitatea evaluării efectelor investiţiei asupra mediului, solicitantul are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente cu privire la menţinerea cererii pentru autorizarea executării lucrărilor de construcţii. |
În situaţia în care, după emiterea Certificatului de urbanism ori pe parcursul derulării procedurii de evaluare a efectelor investiţiei asupra mediului solicitantul renunţă la intenţia de realizare a investiţiei, acesta are obligaţia de a notifica acest fapt autorităţii administraţiei publice competente. |
5. CEREREA DE EMITERE A AUTORIZAŢIEI DE CONSTRUIRE/DESFINŢARE va fi însoţită de următoarele documente: a) certificatul de urbanism b) dovada titlului asupra imobilului, teren şi/sau construcţii, sau, după caz, extrasul de plan cadastral actualizat la zi şi extrasul de carte funciară de informare actualizat la zi, în cazul în care legea nu dispune altfel (copie legalizată);
c) documentaţia tehnică - D.T., după caz:
d) avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism: d.1. avize şi acorduri privind utilităţile urbane şi infrastructura:
 |  | Alte avize/acorduri: |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
| | |
d. 2.avize şi acorduri privind:
|
 |
d.3.avizele/acordurile specifice ale administraţiei publice centrale şi/sau ale serviciilor descentralizate ale acestora:
d.4.Studii de specialitate:
e) actul administrativ al autorităţii competente pentru protecţia mediului;
f) dovada privind achitarea taxelor legale.
Documente de plată ale urmatoarelor taxe (copie):
Prezentul certificat de urbanism are valabilitatea de 12 luni de la data emiterii.
PRIMAR,
|
| SECRETAR GENERAL,
Nicoleta Miulescu |
 |
|  |
 |  | ARHITECT ŞEF,
Monica Marin |
Achitat taxa de 37,00 lei, conform chitanţei nr din
Prezentul certificat de urbanism a fost transmis solicitantului DIRECT la data de |
|
În conformitate cu prevederile legii nr.50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, cu modificările şi completările ulterioare
se prelungeşte valabilitatea
Certificatului de urbanism
de la data de până la data de |
După această dată, o nouă prelungire a valabilitaţii nu este posibilă, solicitantul urmând să obţină, în condiţiile legii, un alt certificat de urbanism.
PRIMAR,
|
| SECRETAR GENERAL,
|
 |
|  |
 |  | ARHITECT ŞEF,
|
Data prelungirii valabilităţii .
Achitat taxa de lei, conform chitanţei nr. din
Transmis solicitantului la data de |
 |